Ana içeriğe atla

Kaybolduk, hoş bulduk ✨ / 'Yalnızlar Üzerine Çok Özel Bir Hizmet' oyunu

Siz, güzel İsviçre seyahatimi yazmamı beklerken ben yine bir tiyatro oyunu ve tabii bir şarkı sonrası yağmurlu bu günde; 'Kayboldum e o zaman hoş buldum.' derken buldum kendimi. Yazının başlığı bundan mütevellit bu şekilde. (Not: Bazen eski türkçe kelimeler kullanabilir bu kız, alıcınızın ayarlarıyla oynamak yerine kelime dağarcığımıza katkı sağlamanın tadına odaklanalım. :))

Şarkımız; Büyük Ev Ablukada'nın yeni albümünden; yola çıkmaya, düşüncelerde kaybolmaya tam da şimdi yazacağım zihnimin dehlizlerine daldımlara, 'Aklım fikrim havada' kısmında kendinizi sonsuzluklara götürecek cinsten bir şarkı 'Oh be!'yi aşağıya bıraktım, bunla okumanız tavsiyedir.

Çiçek gibi tiyatro oyunumuzsa; 'Yalnızlar üzerine çok özel bir hizmet' Dasdas açık sahneye bu kadar yakışan başka bir oyun olamazdı. Bu oyun, Aralık programlarımı yaparken aniden göz kırptı bana, sanki beni seç der gibi, bu anlarda gelen işaretleri hep takip ederim. İyi ki! 

Sade ancak çok düşündürücü bir kitap uyarlaması bu oyunu izlemenizi kesinlikle tavsiye ederim. Oyunculuklar özellikle Sabahattin Yakut ve Ümit Erlim'e ba-yıl-dım! Kitabı da okuyacağım elbette. Biliyorsunuz spoiler veremeyeceğim ancak isterse izleyen tanıdıklarla bir kahve içip istişare ederiz sonrasında. 😏 

Yine bir oyun zihnimin odalarında başka şeyler açtı, uyuyamadım. Yeri geldi Mirat oldum yeri geldi Esra bazen de Tuncay'ı zihnimde hissettim. Uzun zaman sonra başucu kitaplarımdan 'Tutunamayanlar' -Olric uyandı ruhumda adeta.

Kaynak site: Dasdas

Ben de zihnimde susmayan sesleri düşündüm. Kendimce yalnızlığı yaşamaya bile izin vermeyen bazı sesler yazıya akıtabildiğimde rahatlatsa da hepimizde oluyordur geçmişin ve geleceğin susturulamayan sesleri. Sevip, sevilip mutlu sona eremediğiniz hikayedekiler, onların yeni ilişkileri, çocukluğunuzdaki oyunların kahramanları, gelecekte olmak istediğimiz halin zihne yansıması kısacası ne bize ayna tutmak istiyorsa onun senaryosu. Zihin bazen öyle komplike bir hal alır ki kontrol edemezsen onun kölesi olup, bir varsayımlar deryasında hikayeye sıkışıp kalırsın. Bazen sanatçı olman için ilham dersin bunun adına, bazen deliliğin sınır hali, bazen fazla yalnızlığın ve sessizliğin sana verdiği çok özel hizmet. 😁

Zihindeki hikaye elbette size bir şeyler anlatıyordur; neyi bekliyorsun hayattan, zihnini kontrol etmeden önce bu akışta ne yaşıyorsun? Bu sesler seni mutlu mu ediyor yoksa rahatsız mı oluyorsun? Aklının iplerini salmak bazen gerekirken bazen kontrolü bırakmak tehlikeli bir yakalanış hikayesi olabilir. Yakalandığın başkası değil tam da kendin! Kendinle yüzleşmeye hazır mısın okuyucu? Biliyorsun ben soru sormayı severim. Cevaplarsa sende zihninde, kalbinde ya da sen nerede olduğuna inanıyorsan uykunda da bulabilirsin, bak bakalım zihninde neyi besliyorsun en çok ne sana ayna...

Bitiremediğim, başlatamadığım, sürdüremediğim tüm konu, kişi ve olaylar zihnimin içerisinde fakat bana hizmet ettiğiniz yeri ben seçtim, seçiyorum. Rolünüz bana bağlı yani kendinize pek güvenmeyin. Zira hangi rolde olmak istiyorsanız onun için çabalayın. Karanlık bir rol de tercih, zihnin dehlizlerine yollanmakta ya da hayatıma ışık olup zihnimin tahtında oturmak da. 😊

Işıklı zihinler, mutlu ses ve düşünceler olsun. Görüşmek üzere güzel okuyucu.🎆

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Yarar Bir Şey filmi incelemesi

                                                                                                      31.10.2017/ 00:25 -Yazı defterimden Ekim'i kapamadan bir Ayla bir işe yarar bir şey vardı meraklardaydı, giderdik. Pelin Esmer- Barış Bıçakçı ortak yazımı ( Barış Bıçakçı, bir parantezden fazlasını   hâk eder hemen her kitabını okuduğum, çok sevdiğim bu yazarla hiç görmediğim Ankara'yı bile sevmiştim... Başka bir yazımda sadece ondan bahsedeyim  ne dersiniz?) Başak Köklükaya'nın güzel oyunculuğu(Gülerken bile samimiyeti işliyordu şair rolüne hakkını verircesine...) Filme dair; sanat kaygısı olmayan, nakış gibi işlenmiş betimlemeleriyle daha çok kitap okuyormuş hissi uyandıran, bitince de bitti mi şimdi dedirten, sanatsal çokça da şiirsel bir yolculuk hikayesi, biz çok sevdik tavsiye edilir. Film kısmen bir iç muhakeme çokça kendini dinleme içeriyor. Tıpkı hayatlarımızı sığındığımız kutular ardında yaşarken, pencereden bakıp o kutuyu terk etmek isteyişlerimi

Paris🗼 Doğum günüm ve kendime yolculuk - 1.Bölüm ☘

Tarihler 30 Eylül'ü gösterirken hem yeni yaşımı orada kutlamak hem de ilk tek başıma yurtdışı seyahati deneyimi için en güzel yolculuğa çıktım diyebilirim. Blogumda seyahatlerimi detaylıca yazarım bilirsiniz sonrasında sizlere de rehberlik etmesi için. Elbette bu yazı da Paris seyahati planlayanlar için yön gösterici olacak ikinci bölümde seyahate dair tavsiyeleri paylaşırken şu anki bölümde bu seyahatin benim için anlamından ve bana kattıklarından bahsetmek istiyorum. Çok şarkımız olacak ancak ilk bölüm için elbette çok sevdiğim 'Edith Piaf -Autumn Leaves' eseri ile başlamak istedim dilerseniz şarkıyı açıp okumaya devam edebilirsiniz: 1.Bölüm: Hadi gelin iç seslerinizi cevaplayım:  Neden tek başına seyahat Aslı ve neden Paris?: Tek başıma yolculuk hep yapmak istediğim bir şeydi. Türkiye'de dahil sadece kışları Antalya'da başarabildim bunu ondan o kadar değerlidir ki orası hatta klasik bir kaç günümü sadece kendime ayırarak geçirdiğim pek çoğuna saçma gelebilecek de

Halkidiki -Selanik - Paralia- Thassos (Yunan topraklarına giriş) 💙

Merhaba, ben 3 yıldır avrupa özlemiyle yanıp tutuşan Aslıhan.  Değerli okuyucu en son Almanya Nürnberg'ten abimin yanından dönüşüm 2020 Şubat sonu ve Mart'ta pandemi patladı... O seyahatim için abim; hep sen getirdin virüsü der canım abim bu yıl yanına yine güzel kardeşi gidecek ve ona mutluluk götürecek. İyi ki bilim insanı ve gezgin bir abim var çok şanslıyım öyle ki İskoçya, Almanya (doğu bloğu) onun vesilesidir. 2 muhteşem anı serisi hediye etmiştir bana. ❤🙈 En son blogta Kopenhag'ı yazmışım. Şimdi hemen başlıyorum. Öncelikle ilk kez Yunanistan'a gideceğimiz için ben bir kaç bölge görmek istedim. Kısa ancak dolu bir 3 güne önizleme olacaktı tabi sonra çok daha uzunu gelmeli. Önce tek başıma Mykonos planlamıştım (konaklamasına kadar) sonra bunu iptal edip daha ekonomik bir turla 2 arkadaş 'İyi ki' dediğimiz devamı gelecek bir seriye adım attık. Bir teşekkür de tur rehberimiz 'Büşra Yurtyapan'a. Genç, dinamik ve uyumlu bir rehberdi. Genelde yabancılar