Ana içeriğe atla

Paris seyahati -İyi ki doğdum! 2. Bölüm Gezi rehberi🗼

Nasıl anlatsam nereden başlasam bu 3 rüya günü yeni yaşı anlatmak bir yazıya sığmaz gibi ancak yine de Paris'e gidecek olanlar varsa belki ufakta olsa ışık tutar.

Not: Bu yazıda bahsedeceğim tüm tutarlar 30 Eylül-2 Ekim 2023 arasıdır burada yazdığım lütfen güncel tutarlara dikkat ederek seyahatinizi tasarlayın.

Hazırsanız peri masalı başlıyor.☘

Bagaj almadım. El bagajı hakkımda fazlasıyla yetti sizlere tavsiyem sırt çantanızı da bavulunuza yerleştirin ve 8 kg için özellikle sonbahar başlangıcı ya da yazınsa seyahatiniz çok çok daha rahat edersiniz.

Daha önce Yunanistan'dan dolayı schengen vizem vardı. Bu kısmı hızlıca geçip hemen havalimanı ile devam edelim.

Yaklaşık 3,5 saatlik bir yolculuk sonrası Charles de Gaulle havalimanı ile devam edelim 💖 Paris'te İstanbul uçuşlarınız için bir de Orly havalimanı bulunuyor. Ancak ben indiğim yeri çok sevdiğimi söyleyebilirim. Pasaport kontrolü oldukça hızlıydı.

Havaalanında 3 Terminal var. Shuttelarla ücretsiz olarak gideceğiniz yere göre çok rahatlıkla ulaşım sağlayabiliyorsunuz. Ben Terminal 1'den çıktığım için (THY, Pegasus burada) RER B'e gitmek istediğim için Terminal 3'te indim.



Gelelim RER B- RER A'ya
11,45 Euro'ya bir bilet almanız gerekecek. Aktarmalar kendi içlerinde RER B ve RER A (Zone 1-Nation durağı) arasında oluyor. Yaklaşık 45-50 dakikalık yolculuk sonrası konaklayacağım Nation'a ulaşacaktım. Ancak şehir merkezinde de konaklasanız belki de aktarmasız sadece RER B ile gideceğiniz yere ulaşacaksınız.

Ulaşım ağları inanılmaz gelişmiş. Epey metro kullansamda yaklaşık 65000 adım atan bünyemin yürümeyi en sevdiği ülke olduğunu da belirtmeliyim :)
Chatelet- Les Halles aktarması ile RER A'ya geçiyoruz 💖




Eyfel'in tüm ihtişamına hazır mısınız?Trocadéro metro station

Bütün çizdiğim planları unutum koştum Eyfel'e iyi ki. Geldiğim gün hem gündüzü hem gecesi onla geçireceğim çok özel bir Eylül sonu... Yeni yaştan daha ne bekleyebilirdim. Çocukluk hayalim Paris

Üzerimde vintage kıyafetlerim sanki çok sevdiğim Edith Piaf benimle her anda çok etkileyiciydi çok...
Yazılar yazdım, şarap içip sadece onu seyre daldım. Müzik dinletisi oldu zamanın nasıl aktığını anlamadım. Atlıkarıncaya bindim, çikolatalı krep yedim ona karşı. Şiir gibiymiş bir teneke parçası asla değil hele gecesi apayrı güzel. Seyahatinizde akşamını ışıklandırmasını görmeden dönmeyin!

En güzel Eyfel fotoğraflarınız için tüyolardan bir kaç tane: Tiyatronun yanından giden merdivenler, Avenue de New York, Université de la rue.

Bir yer daha var ki orayı kendime saklıyorum arkadaşlar bence az insan bilmesi güzel. Şarap, yazmalarımı hep orada gerçekleştirdim. Seine nehri dibi muazzam. (Düğün çekimi de olabiliyor gerçi pek sır sayılmaz :))

Metro biletleri tek bilet: 2,30 Euro - Fakat bolca yürürseniz daha iyi keşfedersiniz şehri- 3 gün için 7-8 bilet filan fazlasıyla yetecektir.



Le Relais de L'entrecote


Akşam yemeği için abimin muhteşem önerisi ve karşılaştığım upuzun kuyruk. ☹ Rezervasyon olmadan beklemeniz gerekiyor 16.30 gibi açılıyor ben de açılış saatine yakın gideyim diye düşününce olmadı tabi. Belki de çok aç olduğum için dayanamadım (Gerçi yediğim yerde birazdan önereceğim nefisti!) Kesinlikle bir sonraki seyahatimde buradan antrikot yenecek! Bir kaç şubesi var hangisine denk getirebilirseniz girin. 🌸

Dinand par Ferdi

Hamburgerleri muazzamdı. Gigi Hadid'in çok sevdiği popülerleşen yer olduğunu bilmeden o uzun sıralar olan antrikotçu da bekleyen Paris'te yaşayan bir yerliye sorduğumda önerdi. İyi ki gitmişim bayıldığımı söyleyebilirim. (Hamburger + İçecek yaklaşık 15 euro'ya denk geliyor ancak su konusunda dikkatli olun nerdeyse 2 ltlik bir şişe ve bahşişle 10 euro su - Su kültürleri pek yok zaten yemek yanlarında bir bardak getirdiklerinden ekstraya giriyor ve bence çeşme suyu hiç gerek yok :)) 

Toplam maliyet: Akşam yemeği 25 euro civarı - Parfüm aldım biraz daha fazlasına söylemeden geçemeyeceğim iyi yemek biraz maliyetli Paris'te hazır olun. Ben sonsuza kadar kruvasan, krep, macaron yiyebilirdim muhteşem bir pastacılık kültürleri var. Nitekim sürekli krep yedim ama çok yürüdüm haketmiştim :) 

Şanzelize'nin büyülü lüks dükkanları

Milano'da Galleria vittorio emanuele'de de gezdim fakat vitrinler, pahalı dükkanlar asla ilgimi çekmez çünkü genelde çirkin olur fakat ben hepsine aşık oldum, muazzam bir şıklık. Gerçekten Paris demek moda demekmiş bir kere daha anladım. İyi ki akşam mağazalar kapalıyken gördüm vitrinleri daha güzel oldu tüm kreasyonları izlemek. Belki bir gün izlemekle kalmaz alışverişte yaparız belli mi olur... :)  

Arc de triomphe de l'Étoile -Zafer Takı

Kökeni Antik Roma'ya dayanan zafer geçidini düzenlemek için yapılan kapı.

Hayatımın en çılgın anlarındandı. Arabalar geçerken yol ortasında fotoğraf çektiriyoruz filan :) Eyfelden buraya yaklaşık 40 dakika yürüdüm. Genelde tüm şehri yürüyerek keşfettim- Yol üzerinde baykuşlu muazzam bir kilise var oraya da gündüz gözüyle girin, mimarisi aşırı güzel. 

Notre Dame de Paris 💖 (Metro 1 / Metro 11 - Hotel de Ville)

Ne diyebilirim ki en sevdiğim Victor Hugo eserlerinden, türkçe versiyonunda izleme fırsatı bulduğum müzikalinin şarkıları müzik listemde sürekli dinlenenlerden, yandığında çok üzüldüğüm benim için çok özel bir yer daha.

Bugün 1 Ekim - Kimliğe göre doğum günüm 🌸

Seyahatinizin 2.gününde sabahtan kalabalıklar olmadan tavsiye ederim ben sabah 7'lerde yollardaydım :) 



Sabah 7.30 gibi tüm sokaklarını arşınlamak inanılmaz güzel ve huzurluydu sadece koşanlar ve ben 😍☘
Rotam yürüyerek Notre Dame Katedralinden muhteşem Seine nehri manzaraları eşliğinde Louvre gitmek. Paris'e gelip o müzeyi gezmeden dönemezdim.. Bir şehrin tarihi, sanatı, müzeleri çok önemli benim için.
Louvre Müzesi

Louvre müzesine en az 2 saat hatta mümkünse tüm eserleri görmek gibi planınız varsa bir kaç gün bile ayrılır da 1 gün ayırmak gerekiyor.

Giriş için 2 yer var aslında avm içerisinden daha rahat girersiniz sonradan keşfettim ve o girişi de çok sevdim. Hatta ilk Ladure durağım orası olacaktı :) 

Sırada ikiye ayrılıyor internetten bilet alanlar ve almayanlar. Ben internetteki yazılarda ayın ilk Pazar günü müzeler Louvre dahil girişi ücretsiz diye okuyup inanınca bileti almamış bulundum olsun 20 dakika gibi bir sürede müze açılışını da bekleyince çok sayılmazdı değdi mi hem de nasıl değdi. (Bilet 15 euro) 

Sevdiğim eserlere içerideki tüm bölümlere girersem yazı sabaha kadar sürecek. Gece yazdığımı da varsayarak özellikle gitmeden görmek istediğiniz eserleri belirlerseniz içeride haritada numaralı olarak o eserleri görebiliyorsunuz seçimi çok daha kolay olacaktır. Mona Lisa'da oldukça etkileyiciydi.

Macaron - Ladure & Pierre Herme 
Ladure: 1 adet 2,5 euro, Pierre Herme 1 adet: 2,80 euro

Pahalı farkındayım ama özellikle pistacchio versiyonu deneyin. İtiraf ediyorum burun kıvırdığım bir lezzetti ve epey çeşit yedim her şubesini gördüğümde bir daha mı geleceğiz dünyaya moduyla 😀 

Tuileries gardens

Bayıldım. Bir burası bir de Luxemburg Gardens yani beni bırakın bu bahçelerde kısacası. Louvre'a yürüme mesafesi 7-8 dk o yüzden seyahat planınıza ekleyin. Hatta yiyeceklerinizi alın keyfini çıkarın bu kocaman parkların ☘💚

Concorde Meydanı Rugby Worldcup 2023 sebebi ile çevriliydi.
Şimdiki durağımız Orsay Museum
Biletlerinizi önceden alın benim gibi Pazar yoğunluğunda gelirseniz sold out ile karşılaşabilirsiniz. Burası da sonraki Paris seyahatime kaldı. Gelenler üst katında içerde tarihi bir saat olan kafesini de muhakkak ziyaret etsin. Fransız tarihine daha fazla ışık tutulsun isterseniz.

Opera Garnier

Biraz starbucks şarj molasından sonra buraya da Orsay müzesinden yaklaşık 25 dakikalık yürüyüşle ulaşabilirsiniz. Seyahat planınızı da buna göre yapabilirsiniz. Benim ki tamamen doğaçlama güzel denk geliş oldu.

Opera müzesi 15 Euro giriş ancak şansımıza oraya vardığımda saat 13.02 gibi Opera etkinliğinden dolayı ziyarete kapanmıştı. Ertesi sabah dönmeden önce gerçek doğum günümde geldim tekrar. Tek kelimeyle Muhteşem! Muhakkak gelinip görülmeli bu ihtişamlı yapı.
                 
                      
                                                                                     

Montmartre 💙

Aşık olduğum bir mahallesi Paris'in. En yüksek rakımlı yeri olduğundan tepeden tüm Paris'i izleyebilirsiniz. Sacre Cour, Dali Museum, Moulin Rouge, Place du Tertre, Eglise Saint- Pierre de Montmartre, Van Gogh's house, The sinking house ve çok daha fazlası... 

Eglise de St Jean Montmartre


Sacré-Cœur Bazilikası

Sacré-Cœur'a fünikülerle değil yürümeyi tercih ederek (Anvers metro istasyonu)

Montmartre'ın tamamını da keşfedebilmek için o uzun merdivenleri çıkmak kısımlarıyla yediğim her şeyin eridiğini söyleyebilirim. Tüm mahalleyi turlamanız için en az 10.000 adım  gerekecektir.

Hristiyanlar için önemli olan bu bazilika, Fransa'nın en büyük mozaiği, en büyük ve en ağır kilise çanını bulunduruyor. Mozaiğin altında; "Au Cœur très saint de Jésus, la France fervente, pénitente et reconnaissante." Türkçesi "İsanın çok aziz kalbi için, şevkli, affeti arayan ve minnettar Fransa" yazıyor.



               


La Bonne Franquette - Unutmayacağım Doğum günü sürprizi 💙

Bunu asla unutamayacağım... Nazik Fransızlar ve hoş sürprizleri üstelik 2 gün üst üste ısmarlanan doğum günü kutlamalarım.


Bonus: Before Sunset'in çekildiği Kafe:

Kaldığım Nation'daki otelime yürüme mesafesi 18 dk olunca tabi ki bu çok sevdiğim filmi anımsamak için kafe Pazar günü kapalıda olsa ziyaret etmeliydim.


Pere Lachaise

Yine Nation'da kaldığım bölgeye 15 dakika yürüme mesafesinde pek çok sanatçının hatta çok sevdiğim Edith Piaf'ın da mezarının bulunduğu yer. Kapanmasına 15 dakika kala yetişebildim. (Akşam 6da kapanıyor ve çok etkilendim. -O kadar çok mezar gezmişim ki görevli kapanacağını söyleyerek beni içerden araçla almaya geldi. Çok büyük bir mezarlık içeriye oldukça zaman ayırmanız gerekebilir. Kimler kimler var burada... Hiç korkmadım çok güzel bir yer.


Cafe de Flore- Doğum günü kutlaması 💜
Ve günlerden 2 Ekim - gerçekten iyi ki doğdum zamanı. Sabah 7 koşa koşa Cafe de Flore'da hem kahvaltı hem Creme Brule ile kutlamak istedim. En güzel köşeyi seçtim ve kimsecikler gelmemişken muhteşem bir ambiansta iyi ki doğdum demek sıcacık insanların arasında Paris'i unutulmaz kılacak ikinci kutlama. Yan masa hesabınızı ödedi diyerek final yapacak. Beni tekrar ve tekrar bu topraklara gelmek için plan yaptıracak güzel yerler. ☘

Luxembourg garden

Yine bayıldığım kocaman bir park. Yaşanır ki burada. Opera Garnier'a ve Louvre'da çok yakın. Kesinlikle uğramalı ve o yeşil sandalyelere oturup huzurun tadını çıkarmalısınız.


Galeries la fayette

Paris'in kuşbakışı görünümü için cennete çıkan merdivenleri çıkmanız yeterli- Hemen Opera garnier'ın yanındaki bu lüks avmnin 7.katındaki terasa çıkarak☘


Doğum günü yemeği - Grand cafe Capucines
1875'te kurulmuş bir fransız restoranı  -Opera bölgesinde olan burası hemen tarihi dokusu olan Starbucks'ın yolunun karşısında. Oraya da muhakkak girin.

Şarabına, soğan çorbasına, hizmetine de bayıldım! Garsonlarından birinin türk çıkması da giderken bana sürpriz oldu. Yine umarım yollarımız kesişecek senle.

  
Ben daha sabaha kadar yazarım. O kadar çok şey var ki bahsedebileceğim. Kısacık kısacık değinebildim. Pek çok eksiğim kaldı. Kütüphaneler, parfümcüler, kocaman kitapçılar... Tarihi doku, cafe de parisin olduğu caddenin hoşluğu, insanların yardımseverliği pek çok unsur.

Ancak belki de bazı şeylerin içimde kalması gereken bir hazine olarak barınması gerekiyordur. Çok teşekkürler Paris iyi ki doğdum dememe bir neden daha olduğun için! Yeni yaşımda aşk diliyorum. Sana bakarken baktığım gibi  içimin açıldığı bir aşk. Görüşmek üzere 💙

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Yarar Bir Şey filmi incelemesi

                                                                                                      31.10.2017/ 00:25 -Yazı defterimden Ekim'i kapamadan bir Ayla bir işe yarar bir şey vardı meraklardaydı, giderdik. Pelin Esmer- Barış Bıçakçı ortak yazımı ( Barış Bıçakçı, bir parantezden fazlasını   hâk eder hemen her kitabını okuduğum, çok sevdiğim bu yazarla hiç görmediğim Ankara'yı bile sevmiştim... Başka bir yazımda sadece ondan bahsedeyim  ne dersiniz?) Başak Köklükaya'nın güzel oyunculuğu(Gülerken bile samimiyeti işliyordu şair rolüne hakkını verircesine...) Filme dair; sanat kaygısı olmayan, nakış gibi işlenmiş betimlemeleriyle daha çok kitap okuyormuş hissi uyandıran, bitince de bitti mi şimdi dedirten, sanatsal çokça da şiirsel bir yolculuk hikayesi, biz çok sevdik tavsiye edilir. Film kısmen bir iç muhakeme çokça kendini dinleme içeriyor. Tıpkı hayatlarımızı sığındığımız kutular ardında yaşarken, pencereden bakıp o kutuyu terk etmek isteyişlerimi

Paris🗼 Doğum günüm ve kendime yolculuk - 1.Bölüm ☘

Tarihler 30 Eylül'ü gösterirken hem yeni yaşımı orada kutlamak hem de ilk tek başıma yurtdışı seyahati deneyimi için en güzel yolculuğa çıktım diyebilirim. Blogumda seyahatlerimi detaylıca yazarım bilirsiniz sonrasında sizlere de rehberlik etmesi için. Elbette bu yazı da Paris seyahati planlayanlar için yön gösterici olacak ikinci bölümde seyahate dair tavsiyeleri paylaşırken şu anki bölümde bu seyahatin benim için anlamından ve bana kattıklarından bahsetmek istiyorum. Çok şarkımız olacak ancak ilk bölüm için elbette çok sevdiğim 'Edith Piaf -Autumn Leaves' eseri ile başlamak istedim dilerseniz şarkıyı açıp okumaya devam edebilirsiniz: 1.Bölüm: Hadi gelin iç seslerinizi cevaplayım:  Neden tek başına seyahat Aslı ve neden Paris?: Tek başıma yolculuk hep yapmak istediğim bir şeydi. Türkiye'de dahil sadece kışları Antalya'da başarabildim bunu ondan o kadar değerlidir ki orası hatta klasik bir kaç günümü sadece kendime ayırarak geçirdiğim pek çoğuna saçma gelebilecek de

Halkidiki -Selanik - Paralia- Thassos (Yunan topraklarına giriş) 💙

Merhaba, ben 3 yıldır avrupa özlemiyle yanıp tutuşan Aslıhan.  Değerli okuyucu en son Almanya Nürnberg'ten abimin yanından dönüşüm 2020 Şubat sonu ve Mart'ta pandemi patladı... O seyahatim için abim; hep sen getirdin virüsü der canım abim bu yıl yanına yine güzel kardeşi gidecek ve ona mutluluk götürecek. İyi ki bilim insanı ve gezgin bir abim var çok şanslıyım öyle ki İskoçya, Almanya (doğu bloğu) onun vesilesidir. 2 muhteşem anı serisi hediye etmiştir bana. ❤🙈 En son blogta Kopenhag'ı yazmışım. Şimdi hemen başlıyorum. Öncelikle ilk kez Yunanistan'a gideceğimiz için ben bir kaç bölge görmek istedim. Kısa ancak dolu bir 3 güne önizleme olacaktı tabi sonra çok daha uzunu gelmeli. Önce tek başıma Mykonos planlamıştım (konaklamasına kadar) sonra bunu iptal edip daha ekonomik bir turla 2 arkadaş 'İyi ki' dediğimiz devamı gelecek bir seriye adım attık. Bir teşekkür de tur rehberimiz 'Büşra Yurtyapan'a. Genç, dinamik ve uyumlu bir rehberdi. Genelde yabancılar